9 Mayıs 2014 Cuma

Hodgkin , oğlum ve ben


      Şimdi diyeceksiniz Allah Allah hodgkin de kim??  Emin olun ben de kendisiyle tanışmadan önce hiç duymamıştım adını..Kendisi bir lenf kanseri yani lenfoma çeşidi..ben hodgkin le oğlumu kucağıma aldıktan tam bir sene sonra tanıştım  , yani o beni ziyarete gelmiş :) Hoş gelmiş.. 

      En başa dönecek olursak, doktorumun bana dediğine göre bu hastalık gizli bir şekilde vücuduma gireli bir kaç yıl olmuş(4 veya 5)..tabii ben de gösterdiği bir kaç belirti vardı ama hiç tahmin edemezdik bu hastalık yüzünden olduğunu zaten ortaya da çıkmadı.. Kollarımda ve saç diplerimde kaşıntılı yaralar oluyordu tabi bunun için bir kaç dermatoloğa gittim kan testleri yapıldı ama maalesef sadece kremler ilaçlar yazıp gönderiyorlardı ,bir şey bulamıyorlardı ya da iyice araştırmıyorlardı..
       
      Daha sonra hayatımdaki o en mutlu haberi aldım hamileydim..hamilelik sürecinde de tabi bir sürü test yapılıyor, ama yine çıkmadı hastalığım ortaya..9 ay 10 gün oldu hatta geçti, oğlum Dünya ya gelme konusunda son derece nazlıydı :) Sanırım içeride fazla rahattı.. çok şükür zorlu bir doğum arkasından oğluşumu aldım kucağıma sanırım o anda dünyanın ennn mutlu insanı bendim :) Aradan tam bir sene geçti  kilo kaybı, gece ateşlenmeleri ve sırt bölgemde aşırı terlemeler olmaya başladı tabi insan yine konduramıyor kendisine, ihtimal dahi vermiyor..Oğlumun doğum günüydü elimi boğazıma götürdüm ve kocaman bir bezeyle karşılaştım açıkçası biraz endişelenmiştim..Önceden hastalık konusunda çok rahat bir insandım geçiştirirdim genelde, doktora da annemin zorlamasıyla giderdim genelde..yine annemin ısrarları üzerine doktora gittim kan testi ve patolojiden sonra işte bir şekilde öğrendik hastalığımı..doğum , hormonlardaki değişikliklerden dolayı bu gibi rahatsızlıkları tetikliyormuş ve hastalık atak hale geçiyormuş.. maalesef evreside son evre, bir an önce tedaviye başlamam gerekiyor..İnsan o sırada sanırım kendinden önce direkt oğlunu düşünüyor..Daha 1 yaşında ne yapacaz, nasıl olacak ? uzun bir tedavi süreci sizi bekliyor çünkü..

      6 aylık bir tedaviden sonra çok şükür eski sağlığıma kavuştum..oğluşum benden, ben oğluşumdan biraz ayrı günler geçirdik ama şimdi hep birlikteyiz :) arayı yeni yeni düzeltiyoruz :) Annelikk evet klişe olacak biraz ama çok ama çok kutsal bir duygu insan en kötü zamanında bile sadece evladını düşünüyor..oğlumu Dünyaya getirdikten sonra zorlu zamanlarım oldu evet ama iyikii Allah bana böyle kıymetli ve güzel bir evlat nasip etmiş..Her şeye rağmen iyiki varsın Ahmet'im.. 


Nefes aldıkça umut var demektir.. Yaşanılan zorluklara rağmen önemli olan içindeki gücü keşfetmek..

   
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder