21 Mayıs 2014 Çarşamba

Çılgın Cake Popslar


      Son zamanlarda bir cake pops dur almış başını gidiyor..Ne kadar orijinalini yapmak için elimizde ki imkanlar sınırlı olsa da en azından çok benzerini bildiğimiz sık sık kullandığımız malzemelerden yapmak çok kolay..Yapım aşaması gerçekten çok keyifli..Süsleme sanatı ise tamamen sizin hayal gücünüze kalmış bir şey..İstiyorsanız şekerlerle, istiyorsanız şeker hamuruyla..Bende oğlumun doğum günü için sıvadım kolları..Ve böyle bir görüntü çıktı ortaya..



     Evde yapmış olduğunuz mutlaka klasik bir kek tarifi vardır..Ana malzememiz yapmış olduğumuz bu kek olacak..Ben kakaolu yapmayı tercih ettim..Sade de tercih edilebilir..Daha sonra kekimizi iyice ufalıyoruz..Bunun için robot kullanabiliriz..Keki yumuşatmak için ve kolay şekil almasını sağlamak amacıyla benmari usulü çikolata eritiyoruz..İsterseniz market çikolataları isterseniz de kuvertür çikolata..Erittiğimiz çikolatayı bir kutu süt kremasıyla karıştırıp, ufaladığımız kekin üstüne döküyoruz ve iyice yoğuruyoruz..Kek hamurumuzdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp yusyuvarlak bir şekil veriyoruz..Şekillendirdiğimiz kekleri bir tepsiye dizip 1 saat buzdolabında soğumasını bekliyoruz..
        Sıra geldi üst bölümünü süslemeye..Ben üstleri için yine çikolata erittim sizde ister sütlü ister bitter isterseniz de beyaz çikolata eritebilirsiniz..Ya da renkli olmasını istiyorsanız çeşitli pudinglerle istediğiniz rengi verebilirsiniz..Lolipop saplarını erittiğimiz çikolataya batırıyoruz ve donmuş olan keklerimize saplıyoruz..Çatlatmamaya dikkat edin..Şimdi sıra keklerimizi bulamaya geldi..Yalnız bu işlemi hızlı yapın yoksa çikolata akıyo ve çirkin bir görüntü ortaya çıkıyor..Keki çikolataya bulayıp çekiyoruz ve hafifçe silkeliyoruz..Elimizde hafif soğutuyoruz akmaması için..Hafif soğuduktan sonra şekere bulayacaksanız üstlerine şeker serpeliyoruz ve resimdeki gibi bir platforma ya da ağzı geniş bir bardağa koyuyoruz..Yalnız şekerle süsleme işini çikolatamız tam donmadan yapalım ki şekerlerimiz iyice yapışsın..İstiyorsanız da Dr.Oetkerin glazur icing kaemlerini kullanabilirsiniz..Ben iki çeşitten de yaptım..Dedim ya süsleme sanatı tamamen size kalmış.. Konuşturun sanatınızı :)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder