19 Mayıs 2014 Pazartesi

Antep'e Yolculuk

MEMLEKET HAVASI
     Antep , memleketim diye söylemiyorum gitmediyseniz bir an önce ayarlayın ve gidin derim.. Hoşgerçi benimde uzunca bir aradan sonra ikinci gidişim oldu..
     Gezilecek , görülecek çok yer var..Tadacağınız çok lezzet var bana kalırsa bir güne sıkıştırmayın derim..
     Biz de uzun bir planlamanın ardından Ankara'dan çıktık yola..yollar zaten çok güzel 7 saatlik bir yolculuğun ardından vardık Antep'e..Bizim Antep'te kalışımız biraz uzun sürdü amaç büyükleri ziyaretti çünkü.. bizde hem ziyaret hem de bol bol gezme yapalım dedik ve başladık Antep'i karış karış gezmeye :)
      Çocuklu bir bayan olunca ilk istikametimiz mecburi Gaziantep Hayvanat Bahçesi oldu..Türkiye'nin ve Ortadoğu'nun alan olarak birinci , Avrupa'nın ikinci , Dünya'nın ise üçüncü büyük hayvanat bahçesiymiş..Gerçekten o kadar büyüktü ki tüm günümüzü aldı diyebilirim..Peyzaj düzenlemesiyle, bol yeşilliğiyle bir o kadar da bakımlı olmasıyla benden tam puan aldı..İsterseniz at binme ve binicilik dersi de almanız mümkün..

Ertesi gün Antep'in çarşısına gitmeye karar verdik..Erken kalkmamız gerekiyordu çünkü Katmerci Zekeriyya Usta'da katmer yiyecektik..küçük bir ekleme eğer sizinde böyle bir niyetiniz varsa saat on ikiden önce katmerinizi yemeniz gerekiyor..Odun ateşinde pişen katmerimizi ve çayımızı içtikten sonra Bakırcılar Çarşısına geçtik..500 yılı aşkın geçmişiyle, bakır işletmeciliğinin hala devam ediyor olmasıyla insanda hayranlık uyandıracak bir yer gerçekten..Eğer Antep'ten bir şeyler alayım diyorsanız kesinlikle alışveriş için gideceğiniz tek mekan diyebilirim..Çarşı gezilir de Tahmis Kahvecisine gidilmez mi? Burada da Menengiç kahvemizi içtik ve kaleye doğru yola koyulduk..Amacımız Emine Göğüş mutfak müzesine gidip kaleye çıkmaktı ama maalesef iki yerde kapalıydı..Bana da uzaktan kalenin fotoğraflarını çekmek düştü..Yine küçük bir dipnot karnınız acıktıysa kesinlikle İmam Çağdaş'a gidip yemek yiyin derim..Karnınızı doyurabileceğiniz bir diğer mekan ise Halil Usta..

Mutfak müzesine gidemedik ama Oyuncak Müzesine gidebildik..İyiki de gitmişiz o kadar nostaljik o kadar sevimli bir yer ki her oyuncağın bir hikayesi var..Her yaştan insanın gidip küçük de olsa kendinden bir şeyler bulabileceği, eski zamanlara yolculuk edeceği bir yer..1830'lar dan günümüze kadar her yılın oyuncağı mevcut..

Oyuncak Müzesiyle birlikte Çarşı serüvenimize de son vermiş bulunmaktayız.. Size, son olarak gitmenizi tavsiye edeceğim yer ise Botanik Park..Tabii bol bol vaktiniz varsa..Burada gözünüz emin olun yeşile doyacak..Zaten Antep'in bütün parkları çok bakımlı ve yemyeşil ama burası ayrı güzellikte bir yer..Bol bol fotoğraf çekinebileceğiniz bir mekan..çok büyük değil küçük ve sevimli bir park..

Kısa bir özet geçmek gerekirse Antep gerek tarihi dokusuyla , gerek damak kültürü ve lezzetiyle, gerekse yemyeşil parklarıyla kesinlikle gidip görmeniz gereken şehirler arasında yerini almalı bence :)