25 Eylül 2014 Perşembe

Sütlü Sebze Çorbası

           Sebze bizim evde pek pişmez, evet maalesef durum bu :( Ama ben ne yapıyorum yemediğimiz sebzeleri yenir duruma getirmek için (tabii vitaminlerini kaybettirmeden) büyük bir çaba sarf ediyorum.. İşte bu tarifte tam onlardan biri.. Eşim ve oğlum maalesef pek sevmezler kabaktı, kerevizdi.. Bu çorba sayesinde bütün yenmeyen sebzeler artık afiyetle mideye iniyor.. Anlayacağınız tam bir vitamin deposu.. Onlar yedikçe ben de çok mutlu oluyorum.. Eğer siz de bu mutluluğu yakalamak istiyorsanız buyurun tarife :)


                  SÜTLÜ SEBZE ÇORBASI (4 Kişilik)
       
          Malzemeler: 1 adet patates
            1 adet havuç
            1 adet kereviz
            1 adet kabak
            1 adet kuru soğan
            2 diş sarımsak
            1,5 ya da 2 bardak süt (keyfinize kalmış)
            Tuz 
            Karabiber
           
          Yapılışı: Tüm sebzeleri yıkayıp iri iri doğrayıp tenceremize alıyoruz.. Üzerlerini geçecek kadar su ekleyip haşlamaya bırakıyoruz.. Sebzeler yumuşayınca zeytinyağı ilave ediyoruz ve blender ile hepsi püre oluncaya kadar eziyoruz.. Ayrı bir cezvede sütü kaynatıp çorbamıza ekliyoruz ve baharatlarını ekleyip bir taşım daha kaynatıp altını kapatıyoruz.. Dilerseniz üzerine pul biber de yakabilirsiniz.. Afiyet olsun..


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder