8 Ağustos 2014 Cuma

Sapanca

Yine uzun zamandır yazmak isteyip de yazamadığım bir gezi yazısı.. Şimdiden söyleyeyim bol fotoğraf içerir.. Sanırım yazmak yerine fotoğraflamak karşı taraf için daha tatmin edici oluyor.. Hoş gerçi Sapanca'da fotoğrafsız asla anlatılmazdı.. Neyse gelelim kısa seyahatimize.. Beş yıllık evliyiz ve bu beş yıldır bir türlü uydurup gidememiştik Sapancaya..Haziran ayında çıktık yola.. Zaten bir gece kalıp geri dönecektik..Gitmeden önce baya bir araştırma yapmıştım nerede kalırız, nerede yemek yeriz vs..
         Ankara'dan çıktık yola 2.5 saat sonra vardık Sapancaya.. Karnımız açtı ve kahvaltı etmemiz gerekiyordu.. Tercihimizi Derin Irmak Restaurant'dan yana kullandık.. Gerçekten büyüleyici bir yer.. Yemyeşil bir alanda ( hoş gerçi Sapanca'da yeşil olmayan yere pek rastlayamazsınız) doğa ile iç içe, huzurlu ve kendinizi aile ortamında hissetmek istiyorsanız mutlaka uğramanız gereken yerlerden birisi.. Kahvaltı menüsü oldukça zengin ve fiyatlar makul..

Karnımızı doyurduktan sonra sıra konaklayacağımız yere gitmeye gelmişti.. Green Blue Park Hotel'i ayarlamıştık ve tekrar gitmek kısmet olursa tercihimi yine aynı yerde kullanacağım sanırım çünkü biz çok memnun kaldık.. Yemyeşil ve geniş alanda, göle sıfır bir ortamda sevimli evciklerin olduğu çok huzurlu ve sakin bir yer..

Bavullarımızı yerleştirdikten sonra sıra geldi kısa Sapanca gezimize.. İlk hedefimiz Kartepeydi.. Mevsim yaz olmasına rağmen biz gelmişken gidelim dedik.. Oranın bol oksijenli havasını içimize çekmek istedik.. Arabayla yaklaşık 20 dk'da ulaşabiliyorsunuz Kartepeye.. Hava 29 dereceden bir anda 10 dereceye düştü gerçekten çok eğlenceliydi :) Daha sonra telesiyejle zirveye çıktık ve bir süre sonra sis her yeri kapladı tabi benimde fotoğraf çekme serüvenim yarıda kaldı.. Ama en tepede gerçekten manzara müthiş.. Bir tarafta Sapanca Gölü diğer bir tarafta ise eşsiz güzelliğiyle körfez manzarası..

Sapanca gölü

Marmara Denizi

Ortalığı yoğun bir sis kaplayınca ve soğuktan duramayacağımızı anlayınca aşağı inmeye karar verdik.. Kartepe'de ki dinlenme tesisi de oldukça sevimli bir yer..

Sıra Spanca'nın meşhur sahiline gitmeye gelmişti.. Burada manzara yine çok güzeldi.. Çay içebileceğiniz, yürüyüş yapabileceğiniz, yemek yiyebileceğiniz bütün imkanlar var.. Gün batımına denk gelmesi de ayrı bir keyifli oldu.. Akşam yemeğimizi yedikten sonra bugünkü gezme faslımızı kapattık..

Ertesi gün en son durağımız Natürköydü.. Hafta sonuydu ve haddinden fazla kalabalıktı..yine çok ama çok güzel bir doğa harikası.. İki dağın arasına kurulmuş bir tesis.. Her yer yemyeşil.. Ortadan bir dere akmakta , yani anlatmakla pek olmuyor aslında kesinlikle gidip görülmesi lazım :) Burada da yine kahvaltı edebileceğiniz bir çok mekan var.. Tepede ise konaklama yeri.. Eminim burada konaklamakta çok keyifli olmalı tüm gün dağ havası..

Bu kısa tatilimiz de gerçekten her şey dört dörtlüktü.. Hiç pişmanlık yaşamadım.. Umarım size de küçükte olsa faydalı olup bir kaç fikir verebilmişimdir, lakin ben çok ihtiyaç duyuyorum böyle öneri ve fikirlere.. Sapanca dönüşü Abant'a uğradık ama o da öbür yazımda inşallah..