13 Haziran 2014 Cuma

Ev Yapımı Limonata

      Yaz ayları yavaş yavaş etkisini göstermeye başladı, benim içime de geldi bir kıpırtı :) Yazın bol sıvı kaybı yaşadığımızdan dolayı insanlar serinlemek için genelde soğuk ve doğal içecekler içmek ister..Bence limonatanın da bu listenin başında yer alması için haklı sebepleri var..Birincisi içersinde bulunan C vitamininden dolayı soğuk algınlığına iyi gelmekte..Ayrıca araştırmalara göre de insana mutluluk verip stresi alıyormuş..Ben limonatayı dışarıdan almak yerine evde kendim yapmayı seviyorum ve tercih ediyorum..Hem aromasını kendim ayarlama lüksüm oluyor hem de daha sağlıklı olduğuna inanıyorum..İçine ister çilek ister nane isterseniz fesleğen ya da portakal aroması tamamen size kalmış..Benim paylaşacağım tarifte ben çilek ve de nane kullandım..O halde buyuralım tarife.. 


     EV YAPIMI LİMONATA (4 KİŞİLİK)

      Malzemeler: 5 adet limon
        300 ml. su
        1 su bardağı toz şeker
        2 şişe maden suyu (yarım litreye yakın)
        
      Yapılışı: Öncelikle limonlarımızı iyice yıkıyoruz..Yıkadığımız limonların kabuklarını soyuyoruz..300 ml. suyumuzun 200 ml.'sini kaynatıp soyduğumuz limon kabuklarının üzerine döküyoruz ve yarım saat bekletiyoruz..Böylece ortaya güzel bir aroma çıkmış olacak..
      Ayrı bir tencerede şekerimizi ve kalan 100 ml. suyu hafif bir şurup olana kadar kaynatıyoruz..Kaynayan şurubumuzun altını kapatıp iyice soğumasını bekliyoruz.. Diğer yandan limonlarımızın suyunu sıkıp hazırlamış olduğumuz şurup ve kabuklu suyla birleştiriyoruz..Hepsini karıştırdıktan sonra biraz bekleyip, süzgeç yardımıyla süzüyoruz..En son olarak da buz gibi maden suyunu karışımımıza ilave ediyoruz..Eğer şekeri çok diyorsanız arzuya göre ekstra su ilavesi yapabilirsiniz, mesela ben bir su bardağı ekstra su ilave ediyorum..Tamamen sizin damak zevkinize kalmış.. Limonatanızın içine taze nane yaprkları atabilirsiniz..Güzel bir aroma veriyor..
     Çilekli limonata için ise yapmış olduğunuz limonatadan biraz ayırıp bir kasenin içine koyun..Yıkamış olduğunuz çilekleri doğrayıp içine atın ve blendırla çekin..Afiyet olsun..
    

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder