5 Haziran 2014 Perşembe

Çıtır Tavuk Burger

   
       Hanımların en büyük derdidir , bugün ne pişirsem?..Bizim evde de bu sorun maalesef sık sık yaşanıyor..Bende eğer o gün yapacak bir yemek bulamıyorsam, aklıma ilk gelen şeydir hamburger..Her seferinde de farklı tarzda hamburgerler hazırlamaya çalışıyorum..Hazır malzeme kullanmaktansa içinde kullanacağım eti ya da tavuğu kendim yapmayı tercih ediyorum..Bugünde değişik bir tarif denedim ve neticesi gayet mutlu etti beni..Yanına da karamelize soğanla mantar hazırladım..


        ÇITIR TAVUK BURGER (4 KİŞİLİK)

           Malzemeler: 2 adet bonfile tavuk
             2 adet yumurta
             2 yemek kaşığı un
             1 paket orta boy baharatlı doritos
             1 bardak galeta unu
             Burger peyniri
             Sıvıyağ 
           
           Yapılışı: Bir kasede yumurta, unu ve tuzu güzelce çırpıyoruz..Baharatlı cipsimizi rondo yardımıyla iyice ufaltıyoruz..Ardından ayrı bir kapta ufalanmış cipsimizle galeta unumuzu karıştırıyoruz..Tavuklarımızı julyen kesiyoruz ve önce yumurtalı sosa sonra ise cipse iyice buluyoruz..
         Diğer bir yandan tavaya koyduğumuz yağı iyice kızdırıyoruz..Kızmış olan yağımıza tavuklarımızı atıp yaklaşık 6-7 dk. kadar tutuyoruz..Hamburger ekmeğimizi ikiye ayırıyoruz..Marul, burger peyniri, ketçap mayonez ve kızarttığımız  tavukları yerleştiriyoruz..Cipsimiz özellikle baharatlı olsun diğerleriyle aynı lezzeti vermiyor..


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder